نحوه ترمیم مشكل سنسور سرعت خودرو P0500 Mazda 3
نوشته شده توسط : dave

نحوه تعمیرات سنسور سرعت خودروی
مزدا 3 P0500 Trouble Mazda 3 پس از تحقق شرایط زیر ، سیگنال سرعت خودرو وارد نمی شود و 4.5 ثانیه یا بیشتر از آن گذشته است.
Mazda EPC2 11.2019 قطعات کاتالوگ عمومی بارگیری
- سوئیچ برد D ، یا M محدوده ON
- موقعیت P و N از سوئیچ TR خاموش
- دمای خنک کننده موتور 60 درجه سانتیگراد {140 ° F} یا بیشتر
- سرعت توربین 1.500 دور در دقیقه یا بیشتر
توجه به پشتیبانی تشخیصی:
• این یک مانیتور مداوم (CCM) است.
اگر PCM وضعیت نقص فوق را در دو چرخه درایو پی در پی یا در یک چرخه درایو تشخیص دهد ، MIL روشن می شود در حالی که DTC برای همان نقص در PCM ذخیره شده است.
• اگر PCM در اولین چرخه درایو ، وضعیت فوق را تشخیص دهد ، کد PENDING در دسترس است.
• داده های فریم انجماد در دسترس است.
• چراغ هشدار AT روشن می شود.
• DTC در حافظه PCM ذخیره می شود.


Mazda EPC نرم افزار
علت احتمالی:
• نقص VSS
• مدار باز در سیم کشی بین ترمینال VSS B و ترمینال PCM 1AY
• کوتاه به زمین در سیم کشی بین ترمینال VSS B و ترمینال PCM 1AY
• مدار باز در سیم کشی بین ترمینال VSS A و PCM ترمینال 1BC
• اتصال کوتاه به زمین در سیم کشی بین ترمینال VSS A و ترمینال PCM 1BC
• مدار باز در سیم کشی بین ترمینال VSS C و زمین بدن
• اتصال اتصال
خراب بین VSS و PCM • نقص PCM

روش تشخیصی
VERIFY ذخیره شده DTC در ABS HU / CM OR DSC HU / CM
• سوئیچ احتراق را به حالت ON (موتور خاموش) روشن کنید.
• DTC های ذخیره شده را در ABS HU / CM یا DSC HU / CM بررسی کنید.

قاب داده هاي سريع بسياري
از زمينه ثبت شده است؟ آيا قاب فيلم هاي انجمادي ضبط شده است؟

دسترسی به اطلاعات بسیار مناسب سرویس
• دسترسی به بولتنهای خدمات مرتبط و یا در دسترس بودن اطلاعات مربوط به تعمیر را تأیید کنید.
• آیا اطلاعات مربوط به تعمیر موجود است؟

INSPECT VSS CONNECTOR برای اتصال ضعیف
• سوئیچ احتراق را به موقعیت LOCK تبدیل کنید.
• اتصال VSS را جدا کنید.
• برای اتصال ضعیف (مانند پین های آسیب دیده / کشیده شده ، خوردگی) بازرسی کنید.
• آیا ارتباط طبیعی است؟

INSPECT VSS POWER CIRCUIT را برای باز کردن دور
• بررسی کنید که اتصال VSS از هم جدا شده است.
• سوئیچ احتراق را به حالت روشن (موتور خاموش) روشن کنید.
• ولتاژ بین ترمینال A VSS (سیم کشی) و زمین را بررسی کنید.
• آیا ولتاژ B + است؟

INSPECT VSS POWER CURCUIT FOR SHORT FOR GRUND
• سوئیچ احتراق را به موقعیت LOCK تبدیل کنید.
• برای استمرار بین ترمینال A VSS (سیم کشی) و زمین بررسی کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

INSPECT VSS GRUND CIRCUIT را برای باز کردن چرخشی باز کنید
• بررسی کنید که اتصال VSS از هم جدا شده است.
• برای استمرار بین ترمینال C و زمین VSS (سیم کشی) استفاده کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

اتصال اتصال PCM را برای اتصال ضعیف
• اتصال اتصال PCM را قطع کنید.
• برای اتصال ضعیف (مانند پین های آسیب دیده / کشیده شده ، خوردگی) بازرسی کنید.
• آیا ارتباط طبیعی است؟

INCECT VEHICLE SPEED CIRCUIT SIGNAL برای باز کردن سیر
باز اتصال PCM و اتصال VSS را جدا کنید.
• برای استمرار بین ترمینال B VSS و ترمینال PCM 1AY بررسی کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

INSPECT VEHICLE SPEED CIRCUIT SIGNAL FOR SHORT به Ground
• صحت اینکه اتصال VSS و اتصال PCM از هم جدا شده اند.
• تداوم بین ترمینال PCM 1AY و سطح بدن را بررسی کنید.
• آیا استمرار وجود دارد؟

کامل کردن DTC P0500 کامل
• اطمینان حاصل کنید که همه اتصالات جدا شده را دوباره وصل کنید.
• DTC را از حافظه با استفاده از WDS یا معادل آن پاک کنید.
• موتور را گرم کنید.
• هنگام نظارت بر PID ها ، وسیله نقلیه را در شرایط زیر به مدت 4.5 ثانیه یا بیشتر رانندگی کنید.
- دمای خنک کننده موتور: 60 درجه سانتیگراد {140 درجه فارنهایت یا بیشتر
- رانندگی در محدوده M
- فرکانس سنسور سرعت ورودی / توربین: 800 هرتز یا بیشتر
• آیا کد PENDING موجود است؟
http://www.autoepccatalog.com





:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 28 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: